My Morgan

MOG-8 Taloustaito

This site is for my Morgan experience. It's mostly in the Finnish language.
This site also covers the history of the Morgan Club of Finland 1995-2016


Contents / Sisältö


New and special / Uutta ja erityistä


 
Britit kohtasivat 13.08.2023  jälleen Lahden Moottoripyörämuseolla. Hienon kelin vallitessa paikalla myös muutama Morgan (kerhon presidentti Pekka Vitikainen kuvassa kerallani) sekä minun ja Suomen ainoa Aston Martin Lagonda S3, jonka äärellä vaimoni Ulla.


       
Morgan Club of Finland  järjesti kesätapauksen 04-06.08.2023 Turussa. Paikalla oli runsas tusina autoja ja tuplamäärä ihmisiä. Menomatkalla kaikilla oli enemmän tai vähemmän sadetta. Niinpä kaikilla oli rättikatto ja sivulasit päällä, jopa minulla toisen kerran 26 vuoden aikana. Myöhemmin olikin sitten hienot kelit. Tapauksen järjestäjä Rami Huovinen tarjosi kotonaan tervetuliaismaljat Taittinger. In Miscellany 2023 November there is a good story about our MOG Meet in Turku.


AVOAUTOJA ESPOON AUTOMUSEOLLA 16.07.2023
     
Hienona kesäsunnuntaina oli joukko avoautoja kokoontunut Espoon Automuseon pihaan. Kuvissa Morganini vieressä MGB, jollainen minulla oli 1967-69. Viereisessä kuvassa ratti on vaihtunut, ja minulla radio oli simppeli Hitachi, joka kuitenkin kuului hyvin. Seuraavassa kuvassa hieno kojelauta, MG TA ennen sotia. Ja lopuksi Westfield, Lotus 7 ja Caterhamin kilpailija.


  SCCH juhannusajelu 2023 Tuusulan, Nurmijärven ym pikkuteillä 250 km.


  SCCH Siipimutteri 1/2023 -  Sahara Challenge 2022 Osa 2.


  Lasse Staffans teki huikean matkan Marokossa Arto Peltoselta muutama vuosi sitten ostamallaan Morganilla 1965.  Hyvä kertomuksensa löytyy tästä Sahara Challenge 2022 ja on peräisin SCCHn joulunumerosta.


      Lauauntaina 28 Aug 2022 Suomen Urheiluautoilijat (SUA) järjesti urheiluautotapahtuman Luukin kartanossa Espoossa. Paikalla oli suuri määrä eri merkkisiä urheiluautoja, vanhempia ja uudempia. Paikka on erinomainen, hienosti leikattu kumpuileva laaja nurmikenttä järven äärellä. Ja riittävät ravintolapalvelut. Ja autinko porotti.
Tapahtumassa jaettiin myös palkintoja. Luokassa Classic Sportscars pinaalit jaettiin seuraaville autoille: I Austin Healey 3000 MKII vm 63, huolella entisöity. II Morgan +8 vm 97, uudesta parannettu. III MGB vm 63, täydellisesti entisöity; kori, moottori (5 bearings), vaidelaatikko, sisustus, lasit, koristelistat, kumitiivisteet etc eli kaikki.Tämä olisi ansainnut ekapalkinnon.


  In MSCC Miscellany 2022 Jan there is a story about a visit to my old friend Rodger Dudding's fantastic auto museum "STUDIO 434" in London. Amongst 450 cars there are several Morgans plus 24 Aston Martin Lagondas, my other car. To read the story and see the pictures click A Visit to Studio 434.


       Morgan Club of Finland järjesti kesätapahtuman 30.07.-01.08.2021 Lappeenrannassa. Paikalla oli 14 Morgania ja 30 osallistujaa, molemmat uusia ennätyksiä. Uhkaavasta sateesta selvittiin kastumatta.
Ohjelmassa oli hieno risteily ms Camillan kyydissä Saimaan kanavalla, jonka suunnittelijana olin itsekin ollut (mm ensimmäinen kilometri Saimaalta). Mentiin läpi Mälkiän sulusta, joka on korkein (12.4 m) kanavan kahdeksasta sulusta. Seuraavana päivänä poikettiin P E Svinhufvudin kotimuseossa ja käytiin Lemillä syömässä särää, leivinuunissa pitkään paistettua lammasta potuilla. Kokouksen jälkeen vietettiin iltaa syömällä ja juomalla Vanhassa Makasiinissa. Kari Nettamon juttu tapauksesta löytyy MSCC-lehdestä Miscellany 2021 Dec


            Morgan-harrastaja Henrik Stubb antoi minulle joukon Morgan-kirjoja ja muitakin autoon liittyviä dokumentteja, joita minulle ei ennestään ollut. Henrik oli pyrkinyt ostamaan Morganin 1960-70 vaihteessa maahantuojalta Kai-Risto Import, mutta osto ei onnistunut pitkästä toimitusajasta ym johtuen. Samoihin aikoihin, muistaakseni jo 1960-luvulla, olin itsekin ostamassa Morgania; kirjastostani löytyy sen aikainen sinisellä printattu esitemoniste. Myöhemmätkään maahantuojat Jussi Järventaus ja Harri Asunta eivät ole juurikaan menestyneet.
Joukossa on juuri eläköityneen John Worrallin suuri saksankielinen teos vuodelta 1992. Niin myös kertomus Morganin TOK 258 kahdenlitran luokkavoitosta Le Mansin 24 tunnin ajoista vuonna 1962. Esite on mahtava, levitettynä A2-kokoinen (420 x 594 mm) kattaen Morganin historian kuvineen.


  Morgan-juttuja SccHn jäsenlehdessä Siipimutteri.

    Finnish Jaguar Drivers' Club järjesti 09.08.2020 Britit Kohtaavat tapauksen Lahden Moottoripyörämuseossa, Niemen satamassa. Paikalla oli peräti 9 Morgania, hienosti Vesijärven rantaan riviin parkkeerattuina. Paikka on erinomainen tällaisen ja vastaavan tapahtuman järjestämiselle. Samalla voi tutustua museon moottoripyöriin (poikkeuksellisesti nyt ilmaiseksi) ja nauttia ACE Cafeen ruoka- ja juomatarjoilusta. Ja tänäkin kesänä keli oli super.


  MORGAN vai HONDA
  1. HONDA V65 Magna (VF 1100C) 1983, 19 000 km, V4-moottori 120 hp, kardaaniveto, ulkoasu ja toiminta kuin uusi. Nopein varttimaileri ajalla 10.75 sec lähes 10 vuotta 1983-91 (wikipedian lista).
  2. MORGAN +8 1997, 32 000 km, V8-moottori, ~240 hp, ulkoasu ja toiminta kuin uusi.
Morgan voitti. Honda pääsi uuteen kotiin 05.03.2020.

sahk 1   sahk 2  SAHK ryn tuoreesta lehdessä Automobiili on hieno juttu Markku JUNNILAn Morganeista, ja Morganista yleensäkin. Juttu löytyy tästä Junnila's Morgans SAHK 2020-2 (4p, 8.02MB).

  In 04 Feb 1990 I sent my order to Morgan Motor Co for a Morgan +8. Then, it was 02 Oct 1996 when I visited the Morgan factory in Malvern Links to specify my car. The specification took almost a full day, Mr D J Day, sales director, was very patient with me. The car was to be a colour coded metallic BRG, green mohair and red interior with green beading, with all available extras.

I also had an opportunity for a lengthy discussion with Peter Morgan. He told me how as a boy he had visited the newly independent Finlad with his parents. The attached photo I took on my visit 1996. Here you can find a story Remembering Peter Morgan on the 100th anniversary of his birth as published in MSCC Miscellany November 2019 (2p, 2.62MB).

  Tekniikan  Maailman verkossa lyhyt koeajo Morgan Roadster 3.7 V6; kuitenkin hyvät tekniset tiedot (6p, 1.72MB).

  Tekniikan maailma kävi tutustumassa Morganin tehtaaseen Malvern Linksissä. Vähän juttua myös uudesta mallista +6. Pitkä juttu lehden numerossa 15/2019 löytyy tästä TM Morgan-tehtaalla (7p, 8.08MB).
 
    Espoon Automuseossa 10.08.2019 brittiautojen päivä. Vain runsaat kymmenen autoa paikalla joukossa kaksi Morgania (minä, Vitikainen) sekä  harvemmin nähty 3-pyöräinen Bond (Wirkkala). Muita museossa kävijöitä enemmän.


        Vuotuinen Concourse d'Elegance pidettiin jälleen Kakskerrassa 16.06.2019. Tilaisuus keräsi satoja toinen toistaan hienompia autoja Harjattulan puistoon plus satoja näyttelyyn tutustuvia ihmisiä; tungos oli melkoinen. Eräs näyttelyn teemoista oli Morgan 110 vuotta.  Tämän kunniaksi  pokkasimme  hienon pokaalin (h = 30 cm).  Oheisena kuva pokaalista nimilaattoineen sekä pari omakuvaa näyttelyn päättyessä. Ja kelithän olivat jälleen uskomattoman hienot; käsivarret paloivat.

Valtio vastaan Morgan - Valtio voitti.
Yli 13 vuoden taistelun jälkeen Helsingin käräjäoikeus päätti 30.01.2018, että maahan tuomastani Morganista tullin laittomasti perimä autoveron arvonlisävero pitää palauttaa minulle: "Vahingonkorvausvaatimuksen peruste ja määrät ovat asiassa riidattomia, joten vastaaja on velvollinen korvaamaan kantajille vaaditut vahingonkorvausten määrät."

Tulli tietysti valitti päätöksestä, ja eilen 11.06.2019 Helsingin hallinto-oikeus teki päätöksen, jonka mukaan valtion ei tarvitsekaan palauttaa minulle lainvastaisesti pidätettyä arvonlisäveroa (elv). Perusteeksi esitettiin vaatimukseni väärää muotoa seuraavasti: "Tupamäet ovat kirjelmissään vaatineet väärin perityn veron palauttamista, sen sijaan niissä ei mainita millään tavoin vahinkoa tai siihen perustuvaa velkaa. Hovioikeus katsoo, että kirjelmillä ei ole muistutettu Tullia vahingonkorvausvelasta, vaan kirjelmiä on pidettävä verotusta koskevina oikaisuvaatimuksina." Oikeasti valituksia olen tehnyt kuluneen 15 vuoden aikana kaikilla mahdollisilla tavoilla.


  A brief story of Rover V8, as used in Morgan +8 1968-2004 (2p, 1.62MB).

    A fantastic story of the rough road from Delhi to Kathmandu by Morgan +4 as per Miscellany May-Jun 2019
(7p, 12.53MB). Plus even a more fantastic story in Finnish about a Finnish team crossing the Himalayas by Royal Enfield motobikes on their road from India to Finland; Moottoripyörällä Himalajan yli Suomeen, TM 9/2019 (7p, 13.67MB).

      IHU-219    Classic Motor Show tapahtui Lahdessa 04-05.05.2019. Paikalla oli Morgan Club of Finland omalla osastollaan peräti viiden auton voimalla; ei kuitenkaan minun autoni. Väkeä oli tungokseen asti, ja Morganit saivat ylenpalttisia kehuja, varsinkin kaikkien pitämästä historiallisesta ulkonäöstä. Kari Ettamon juttu tapauksesta löytyy MSCCn lehdestä Miscellany Jul 2019.

MOG +8 50 years Morgan +8 täytti 50 vuotta. Juhlat pidettiin tehtaalla lauantaina 11 Aug 2018. Viikonvaihteessa tapahtui myös the Prescott Hill Climb
, johon juhlan kunniaksi saapui yli 1000 Morgania (Plus Kaseja). Paikalla myös ensimmäinen koskaan valmistettu Plus8, tilaisuutta varten USAsta noudettu.

Lagonda Mustialassa 2018 Britit  kohtasivat 12 Aug 2018 Tammelan Mustialan hienossa puistossa. Järjestäjänä oli tänä vuonna Mini Club Flying Finns. Monia tuttuja autoja menneiltä vuosilta puuttui. Sadetta tihutteli ajoittain, mutta se ei haitannut varsinkaan minua, kun olin koppiautolla liikenteessä.

Three MOGs 2018 Aulanko Suomen morganistien Summer Meet tapahtui 28-29 Jul 2018 Aulangolla ja Vehoniemen automuseossa. Paikalla oli 13 autoa ja ~20 henkeä. Kelit olivat hulppeat; jopa avoautossa tuli hiki. Vehoniemen automuseo on käynnin arvoinen; sisäänpääsy on ilmainen ja paikalla käy jopa 120,000 ihmista vuodessa. Ensi vuonna siellä järjestetään japanilaisten moottoripyörien erikoisnäyttely primus moottorina Japsistarat ry, jonka jäsen olen (pyöräni on Honda V65 Magna, 1983; 120 hp, 275 km/h). Kari Ettamon juttu tapauksesta löytyy MSCCn lehdestä Miscellany Oct 2018.

Sparco Rear Hinaussilmukka Morganiin:  Kaiken varalta asensin Sparcon hinauslenkit eteen oikealle ja taakse vasemmalle (kestävät 3 tonnia vetoa).

Morgan vastaan valtio - Morgan voitti.
Yli 13 vuoden taistelun jälkeen Helsingin käräjäoikeus päätti tänään 30.01.2018, että maahan tuomastani Morganista tullin laittomasti perimä autoveron arvonlisävero pitää palauttaa minulle: 

"Vahingonkorvausvaatimuksen peruste ja määrät ovat asiassa riidattomia, joten vastaaja on velvollinen korvaamaan kantajille vaaditut vahingonkorvausten määrät." Tulli tietysti valittaa, ja korkein hallinto-oikeus ratkaisee asian 1-2 vuoden päästä.

Morgan Megatest Classic & Sports Car  -lehdessä #11/2017 Morganin 10 perusmallin spexit ja historia Morgan Megatest  (15p, 14.98 MB)

Morganilla 33 tuntia yhtä soittoa. Harri Tuomola  Jäämerelle ja takaisin. Juttu MSCCn 
lehdessä  Chasing the Midnight Sun  (2 p,  1.74 MB).


Morgan Sories Tästä löytyy eri lehdistä poimittuja juttuja MORGAN Stories 35 years (146 p, 42.06 MB; EN, DE, FI).

Lagonda merellä Hesarin tv-video autostani AM Lagonda S3 ilmestyi syntymäpäivänäni  HSTV 21 Oct 2016 (6min, 41.5 MB).

Morgan +8 valmiina lähtöön. Juhannuksen viettoon... Tästä näkyy Hesarin tuore Morgan-video HSTV 21 Jun 2016 (3 min, 22.4 MB). [Correction: 6,233 Morgan +8 with Rover V8 made 1968-2003]

Video siitä miten Morgan valmistuu tehtaalla, klikkaa Making a Morgan tässä.

Tässä Morgan-juttua även på svenska Morgan i Skogsbruket #9/2014 (1 p, 0.95 MB).

MTV3 uutiset 12 Aug 2013 Tästä löytyy "Morgan-mainos"  , joka tuli  MTV3 iltauutisissa 12 Aug 2013  (2 min, 13.75 MB).

Harrasteautoilijaa kiinnostava Tullin päätös 27 Aug 2013 löytyy tästä: Niinistön autoverot maksuun  (9 p, 1.65 MB).

Veronmaksajain lehdestä Taloustaito löytyy perusteellinen kirjoitus tuontiautoista laittomasti peritystä  autoveron ALVstä: Taloustaito 9/2013  (3 p,  1.12 MB).

Photos of Morgan meets / Morgan-kokousten kuvia 1995-2016

Fiskars 1995

Fiskars 1996

Fiskars 1997

Tammisaari 1998

Fiskars 1998

Ahvenanmaa 1999

Savonlinna 2000

Hämeenlinna 2001

Turku, Kakskerta 2002

Ravijoki, Harjun Hovi 2003

Warder, Hollanti 2003

Lepaa 2004

Mellsten 2004

Helsinki ja Porvoo 2005

Fiskars ja Lepaa 2005

Enonkoski ja Ruokolahti 2006

Fiskars ja Hämeenlinna 2007

Classic Motor Show, Lahti 2008

Gotlanti 2008

Pietarsaari 2008

Morganin 100-vuotisjuhlat Englannissa 2009

Hvitträsk => Hvittorp => Mustion Linna 2011

Vuoden 2011 kesäkokous - MOGFI Summer Meet 2011 -  pidettiin 23-24.07.2011 "kulttuurisissa merkeissä": Hvitträsk => Hvittorp => Mustion Linna, joissa katseltiin paikkoja ja kuultiin opastetut esittelyt. Esittelyistä jäi erityisesti mieleen Mustion Linna, jossa on paljon vanhaa jopa 1700-luvulta periytyvää asiaa, rikkautta ja dramatiikkaa. Kartanon valtiatar, kreivitär Marie LINDER oli Suomen ensimmäinen naisasianainen; tästä hänen 1867 kirjoittamansa kirja En kvinna af vår tid.

Tapaamiseen osallistui neljä MOGia ja kaksi muuta merkittävää urheiluautoa, yhteensä yksitoista henkeä. Ja henkeä jatkettiin aamuyöhön paikalla olleiden moottoripyöräilijöiden kanssa. 

HvitträskHvittorpMOGFI-jäseniä Mustion Linnan kapakassaOsallistuneet MOGit Mustion Linnan edustalla

MOGistit ja muut britit - Fiskars 2012

Vuoden 2012 kesäkokous - MOGFI Summer Meet 2012 -  pidettiin 11-12.08.2012 Fiskarsissa. Se järjestettiin samaan aikaan tilaisuuden Britit kohtaavat kanssa. Tapaamiseen osallistui neljä Morgania plus yksi muu urheiluauto. Sunnuntaina paikalle ilmestyi vielä yksi Morgan, ja kaikki osallistuivat brittitapahtumaan, jonka oli kiitettävällä tavalla järjestänyt Suomen Rolls-Royce Enthusiasts’ Club (R-REC); paikalla oli yhteensä yli 250 autoa.

Neljä Morgania Wärssyn erikoisparkissaViisi Morgania brittikohtaamisessaViisi Morgania Fiskarsin maisemassaPari vanhempaa järjestäjien menopeliä

Morgan +4 4 str = 1960Morgan 4/4 2 str = 1957Morgan +8 2 str = 1997Morgan +4 2 str = 1957Morgan 4/4 4 str = 1987

MOGistit jälleen Fiskarsissa 2013

Vuoden 2013 kesäkokous - MOGFI Summer Meet 2013 -  pidettiin 10-11.08.2013 Kirkkonummella & Fiskarsissa. Se järjestettiin samaan aikaan tapahtuman Britit kohtaavat kanssa. Fiskarsin tapahtumaan osallistui neljä "vanhaa" Morgania plus yksi "uusi", Morgan Roadster 2007.  Forssan Pilvenmäen PickNick -tapahtumassa 04.08.2013 löytyi  uusi Morgan 3-Wheeler, joka osallistui kilpailusarjaan Classic Motor-bikes. Se kuten myöskään kirjoittajan oma "baddest byke" Honda V65 Magna eivät päässeet pinaaleille. 3-Wheeleristä kuvia seuraavassa.  Kirjoittajan Morgan osallistui 10.08.2013 myös Laurin elojuhliin Vantaalla, mistä muutama kuva alla.

Tiukkaa pohdintaa LångvikissaUlkoilua hämärtyvässä illassaTässä 4 vanhempaa Morgania FiskarsissaTässä Fiskarsin osallistujatTässä Morgan Roadster 2007Tässäpä uusi Morgan 3-Wheeler...sen hi-tech cockpit...ja se on moottoripyöräSieltä se Morgan löytyy3 Packardia rinnakkain, ei näe joka päiväNuorisokuoro Liettuasta, nättiäJykevää V!2-voimaa, Lincoln ContinentalJa sitten vossikka 2hp



MOGistit taas Fiskarsissa 2014

Vuoden 2014 kesäkokous pidettiin Fiskarsissa tapahtuman  Britit kohtaavat ohessa; vuotuisen kokoontumisen oli tänä vuonna järjestänyt Vauxhall-Bedford Club Finland - VBCF. Paikalla oli 6 Morgania ja lähemmäs 20 Morgan-henkistä henkilöä. Suunniteltu matka Englantiin näyttäisi siirtyvän ensi vuodelle. Ensi kesän MOGFI Summer Meet  päätettiin viettää Varkaudessa ja ympäristössä; vastuuhenkilö Pekka Vitikainen. Yksi Morganisti tuli paikalle juuri maahantuomallaan Lotuksen kilpa-autolla (Westfield XI). Verrattuna moneen paljon yleisempään merkkiin/malliin, kuusi Morgania rivissä oli huippusuoritus.  [Klikkaa kuvaa sen koon muuttamiseksi.]

6 Morgania + 1 LotusMOG 3-Wheeler / 2013MOG +4/4 4str / 1987MOG +4/4 4str / 1960MOG +4 2str / 1957Lotus Westfield XI 32/50MOG +4 2str /1996MOG +8 2str / 1997

MOGistit Warkaudessa 2015

Mogistit kokoontuivat kesätreffeille Varkauteen 26-27.07.2015. Tapaaminen alkoi sunnuntaina  Mekaanisen Musiikin Museolla Varkaudessa ja jatkui Rantasalmella Elämyshotelli Järvisydämessä. Museo on todella käymisen arvoinen (ml H C Andersenin satakieli) ja myös majapaikka erinomainen. Parasta oli kuitenkin käynti Pekka Vitikaisen halleilla katsomassa hänen upeaa autokokoelmaansa sekä työn alla olevia harvinaisuuksia. Illalla nähtiin vielä Markku Junnilan hieno kuvakertomus siitä, kuinka Morgan +8 rakennetaan omin käsin alusta loppuun uudelleen. Vielä nähtiin Erkki Hämäläisen hävittäjälentäjäisän originaali lentopäiväkirja, jonka mukaan hänen sotansa alkoi jo 25.06.1941, kun venäläiset pommikoneet tekivät yllätyshyökkäyksen Joroisten lentokentälle (kävimme kentän kupeessa lounaalla; 500 koneella tehty yllätyshyökkäys Helsinkiin etc aloitti jatkosodan 26.06.1941).

Minna lupasi jatkaa vielä vuoden kerhon vetäjänä ja antaa apua myöhemminkin. Ensi kesän tapaaminen päätettiin alustavasti pitää Pietarsaaressa; vastuuhenkilö Markku Junnila. Ruotsin Morgan klubilla (Morgan Owners Club of Sweden) on ensi vuonna 50-vuotisjuhlat, jotka pidetään 18-21.08.2016 Halmstadissa (Göte- ja Helsingborgin puolivälissä). Keskusteltiin mahdollisesta osallistumisesta. Ilmoittautminen alkaa 15.10.2015.

Pitkään listoilla ollut yhteismatka Morganin tehtaalle kaavaillaan nyt tehtäväksi 2017, jolloin Suomen Morgankerho täyttää 20 vuotta. Matkaan voisi sisältyä sopiva valikoima seuraavista kohteista: Morganin tehdas [Morgan Motor Company, Pickersleigh Road Malvern, Worcestershire WR14 2LL, GB], varustetoimittaja John Worrall, varaosatoimittaja Melvyn Rutter, kansallinen automuseo Beaulieu ja lopuksi Goodwood Revival. Matka tuskin voi tapahtua omilla autoilla. 

2015 Five Morgans in Varkaus
MAK-6BHS-612DEC-25MOG-8VUI-382NiinistoIsompi soitinSatakieliJarvisydan 1Jarvisydan 2

MOGistit Jakobstadissa 2016

Suunnitelman mukaisesti Suomen Morganistit kokoontuivat Pietarsaaressa 01-02.07.2016. Paikalla oli 5 Morgania ja 10 Morgan-harrastajaa. Perjantain ohjelmassa oli erityisesti autotekniikkaan liittyvää keskustelua ja tutkimista, samalla kun nautittiin Markku & Barbro Junnilan grillin antimista upeassa rantamaisemassa. "Uusia" autoja oli mukana 2 kappaletta: Alusta asti uudelleen rakennettu MOG +8 (1982) ja perusteellisesti restauroitu MOG 4/4 (1991); kokonaan uudistetut kojelaudat kuvissa. Yksi Lotuskin oli tullut mukaan.

Lauantaina osllistuttiin veteraaniautojen ralliin Bothniarundan, jonka jäjestää Jakobstadnejdens Veteranbilssällkap. Osallistujia oli yhteensä 42 autoa. Alla olevissa kuvissa ovat Hupmobile Century A6 (1928), Chevrolet kuorma-auto (1928), Studebaker President (1928), Ford A (1928) ja Ford A (1930), kaikki hienossa ajokunnossa. Koko rallin voittajaksi selvisi Chevrolet kuormuri täydellisyyttä lähentelevällä pistemäärällä.

Ilta vietettiin pursiseuralla hyvän dinnerin merkeissä. Maailmaa tuli parannettua ja historian merkittävät asiat käytyä läpi.  Kokoontumisessa  päätettiin  valita kerhon uudeksi vetäjäksi  Markku Junnila; Arto Peltonen  lupasi edelleenkin toimia  hyvänä tietolähteenä  ja avustajana. Päätettiin muuttaa klubin facebook-site salaiseksi, jotta siinä voitaisiin vapaasti keskustella klubin jäseniä kiinnostavista asioista; Morganeissa aina esiintyy keskusteltavaa. Ensi vuoden  tapaaminen järjestetään Varsinais-Suomessa; vastuuhenkilö Kari Nettamo.

aa
acabadae
afagahaiaj


Useful websites / Hyödyllisiä web-sivustoja

Morganklubeja ja harrastussivuja

Morgan Motor Company
Morgan Sports Car Club
MOG Sweden
Norsk Morgan Klubb
Morgan Club Denmark
Morgan SCC Holland
GoMoG Club Canada
Morgan Owners Group NorthWest
Morgan Plus 4 Club of Southern California
Morgan West
MOG Australia
MorganVille
sMOG This
Roadster Square
Talk Morgan

Sports Car Club of Helsinki
Britit kohtaavat


Osia, varusteita, tarvikkeita, tietoa ja taitoa

Melvyn Rutter
Heart of England Morgans
Brands Hatch Morgans
Allon White
Librands
Mulfab
Rimmer
Vitikainen
Brittiosa
IS Automotive
Matinkylän Auto
Karaasi
Suomenojan Autohuolto


Contact info / Yhteystiedot

www.real.fi/mymorgan

Olavi Tupamäki
olavi.tupamaki@real.fi